24 Ağustos 2009 Pazartesi

Fıstıklı Muzlu Kek


Ramazanı fırsat bilerek tekrar bilgisayarımın başına oturdum.Bir süredir ehliyet sınavı, sıcaklar internetimin olmayışı sebebiyle bloğumdan ve blog arkadaşlarımdan uzak kaldım.Aslında mutfağada fazla giremedim.
Şimdi ramazan vesilesiyle mutfakla daha çok haşır neşir oldum.
Şimdi geçen aylarda yaptığım bir kekin tarifini vermek istiyorum, fıstıklı ve muzlu kek.
Bu tarifi ilk deneyişimdi, diğer bloglardaki yorumları okuyunca genelde beğenilen bir tarif olduğunu gördüm, yiyenlerde beğendiler ama benim damak tadıma pek hitap etmedi ama arşivimde bulunması ve sevenler için yayımlamak istedim.

Malzemeler:

  • 4 yumurta
  • 1.5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 vanilya
  • 1 kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 3 muz (küçük boy)
  • 1 su bardağı fıstık
  • Aldığı kadar un
Üzeri için:

  • 1 paket kremşanti
  • 1 su bardağı süt
  • Fıstık içi
Yapılışı:

  1. Yumurta ve şekeri mikserle çırptım.
  2. Sıvı yağ ve sütüde ekleyip bir süre daha çırptım
  3. Un, vanilya, kabartma tozu ve karbonatı eleyerek ekledim ve mikserin en düşük ayarında karıştırdım.
  4. Muzu çatalla iyice ezerek karışıma ekledim.
  5. İri çekilmiş fıstığıda ekleyip 180 derecede pişirdim.
  6. 1 bardak sütle çırptığım krem şantiyi kek soğuduktan sonra üzerine sürdüm.

Dilerseniz kekin içine parça çikolatada ekleyebilirsiniz.

17 yorum:

hanife dedi ki...

hoş geldin arkadaşım ehliyet sınavın nasıl geçti değişik bir kek olmuş eline sağlık

Pembe Tatlar dedi ki...

Kek süper gözüküyor ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Güzel bir kek olmuş fıstıklı fıstıklı. Ellerine sağlık.

Sevil Şahin dedi ki...

HOŞ GELDİN SEFALAR GETİRDİN CANIM ÇOK ÖZLŞETTİN KENDİNİ TATLIM
BU ARDA KEKİN ELLERİNE SAGLIK HER ZAMANKİ GİBİ DİĞER TARİFLERİN GİBİ SAHANE ELLERİNE SAGLIK TATLIM

mutfaktelaşı dedi ki...

hoşbulduk hanifecim.sınav çok iyi geçti çok şükür.
----------------

teşekkür ederim pembe tatlar.

papatyaninguncesi dedi ki...

kek nefis görünüyor ellerinize sağlık

gelibolu17 dedi ki...

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ-3-

HAZIRLAYANLAR

HTTP://PORSELENDEMLİK.BLOGCU.COM

HTTP://GELİBOLU17.BLOGSPOT.COM

HTTP://BİRDEMLİKSOHBET.COM

6 EYLÜL 2009 - 19 EYLÜL 2009

tarihleri arasında GELİBOLU17 yani ben,


HTTP://GELİBOLU17-MİDEDENKALBE.BLOGSPOT.COM

adresimde sizleri ağırlamaktan mutluluk duyacağım.
her türlü yemek,çorba,tatlı,tuzlu iftar ve sahur için hazırladığınız tarifleri,
sayfanızda yayınlayıp bana haber verirseniz,zevkle sayfamda yayınlayacağım...
şimdiden katılımlarınıza çok teşekkür ediyorum...
sevgiler

Not: cboxa bırakılan mesajlar gözden kaçabileceği için,
yoruma bırakmanız önerilir....
sevgiler

Sevinç dedi ki...

Ellerine sağlık canım kek süper olmuş.Ehliyet sınavları nasıl gidiyor?İnşaallah en yüksek puanla alırsın.
Ayrıca kadir geceni tebrik eder hayırlara vesile olmasını dilerim.sevgilerimle...

hanife dedi ki...

arkadaşım nerelerdesin hiç görünmüyon özledik seni

Tuğba dedi ki...

sen de benim gibi kaybolmuşsun ortalıktan:)döndüğünde yeni tariflerini bekliyorum..sevgiler..

bahar dedi ki...

Canım uzun bir aradan sonra merhaba. Biliyorum çok geç oldu ama etkinlikle ilgili bir sıkıntı olmuş muydu? Hediyeni almanda ve göndermende? Beni bu konuda bilg,ilendirirsen çok sevinirim, sevgiler

bahar dedi ki...

canım uzun bir aradan sonra merhaba. Biliyorum bunu sormak için oldukça geç oldu,ama geçmiş aylarda düzenlediğimiz hediye etkinliği ile ilgili bir sıkıntın var mı? sana hediyen ulaştımı? ve sen hediyeni gönderdinmi? senden yanıt bekliyorum, sevgiler

Özlem Ekşi dedi ki...

bloğunuzun ismine bayıldım.Bursa dan sevgiler...

オテモヤン dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
İLKAY dedi ki...

Canım elleirne sağlık ama ben de seninle aynı damak zevkine sahibiz demek ki...muzlu kekler nedense benim sevdiğim kekler arasında olamadı bir türlü:(((

sevgiler,

ilkay

DATLIM dedi ki...

ellerinize sağlık çok leziz görünüyor :)

lezzet sarayı dedi ki...

kek muhteşem olmuş ellerine sağlık .siteni yeni keşif ettim banada beklerim arkadaşım.