7 Nisan 2009 Salı

Portakal Pelteli Vanilyalı Muhallebi ( p.d.ç.s.etkinliği 40)


Uzun zamandır portakal suyu peltesini merak ediyordum nihayet birkaç gün önce denedim.Peltenin tadı biraz acımsı oldu, ya ben yanlış birşeyler yaptım, ya da portakal suyunun kaynamasından kaynaklanan bir durum.Pelteyi yapmış olanlar yardımcı olursa sevinirim.
1 ayı aşkın bir suredir tarif ekleyemiyordum, bunun bir çok sebebi var.internetteki sorunlar, vakitsizlik, tembellik vs. uzun uzun anlatıp kafanızı şişirmeyeyim.Arasıra ps de arıza da çıksa, bazen tembellik de yapsam, bloğumu ve blog arkadaşlarımı çoook seviyorum.

Tarifimi 40. p.d.ç.s.etkinliğinin ev sahibi neclaya gönderiyorum ve kolaylıklar diliyorum.

Malzemeler:(vanilyalı muhallebi için)

3 su bardağı süt
Yarım su bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı un (tepeleme)
1 yemek kaşığı nişasta (tepeleme)
1 vanilya

Yapılışı:

Sütün içine bütün malzemeleri koyup ocağa aldım ve kaynadıktan sonra altını kısıp 2-3 dakika daha pişirip ocaktan aldım.
Soğuturken biraz kaymaklaştığı için blendırdan geçirdim ama blendırdan geçirince normalden daha az koyulaşıyor.

Malzemeler: (portakal suyu peltesi)

5 portakalın suyu (2 su bardağı)
1 yemek kaşığı nişasta (tepeleme)
3/4 su bardağo toz şeker

Yapılışı:

portakal suyunun içine nişastsyı ve şekeri koyup nişastayı eritiyoruz ve ocağa alıp muhallebi kıvamında pişiriyoruz.

Ilıyan muhallebimizi serviz ediceğimiz bardağa alıyoruz, üzerine soğumuş olan pelteden istediğimiz kadar ekleyip buzdolabında soğumaya bırakıyoruz

28 yorum:

hanife dedi ki...

hangimiz tembellik yapmıyozki insan bazen elini çekmek istiyor herşeyden bizde seni çok seviyoruz bu arada muhallebinin görüntüsü çok hoş eline sağlık

Adsız dedi ki...

DESTEGİN İÇİN ÇOK SAOL CANIM SUNUM HARİKA TADINI DÜŞÜNEMİYORUM BİLE...ELLERİNE SAĞLIK CANIM..YİNE BEKLERİM...TARİFİN YAYINDA..

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım tarifin çok güzel gözüküyor..iyi günler dilerim..


http://yermisinyemezmisin.blogcu.com/

bahar dedi ki...

çok şık olmuş çekimin canım. Etkinliğe katılımın beni çok mutlu etti. En kısa zamanda bilgilerini bekliyorum, sevgiler

Adsız dedi ki...

selam
güzel olmuş nefis eline sağlık paylaşımin için teşekkürler
http://nurdanorguler.blogspot.com/

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK GÖRÜNTÜ ÇOK GÜZEL .SEVGİLER

Disalce dedi ki...

havalar güzelleştikçe blogara artık girilmez olur...

halsizlikler başlar..gezmeler başalr...

onun için anlıyorum bu duyguyu..

ellerine sağlık..

pelten harika...

ahsapboyaci dedi ki...

ımmm tam yazlık bir görünüm valla istanbulda havada güzel ellerine sağlık

sevil dedi ki...

tatlım harika olmuş ellerine saglık
sevgiler
sevil

sevil dedi ki...

aysecim mrb tatlım yazarlık konusunu biraz acarmısın demişsin tatalım burda sitende nasıl yazıyorsan bendede yazacaksın istersen daha önceden koydugun konularıda koyabilirsin ve en alta site adınla kendi adını yazıcaksın hepsi bu mesela bende lezzetgemisi.blogspot özlem var oda yazarlarımdan oda öyle yapıyor
yazmak istersen konuşuruz msn adresim var sende

cinardan dedi ki...

yorumu ve ziyaretin icin tesekkürler canim

Sevde dedi ki...

Canım özletirme kendini :)
Pelte hakkında malesef bilgim yok canım yardım cı olamicam :(
Öpğyrum seni

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Olsun biz buralardayız. Ben aylarca yaptım o tembelliği, döndüğümde herkes kucak açtı yine de. Hiç pelte denemedim bilemiyorum neden acı ama portakalların küp şekilne bittim!

bahar dedi ki...

bilgilerini aldım canım, yakında görüşmek dileğiyle.Ayşe'ciğim çekiliş çekildikten sonra ben tüm katılımcılara hem mail atacak hem de bloglarından yorum yoluyla haberdar edeceğim, yakında görüşmek dileğiyle, sevgiler.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis gözüküyor hayırlı cumalar sevgiler

keskinli dedi ki...

canim ellerine saglik sevgiler

Tarif Bahçesi dedi ki...

Merhaba çok güzel bir tatlı olmuş, muhallebiyi çok severim. Ellerine sağlık, Nesrin

TAZE NANE dedi ki...

İyi pazarlar ve iyi haftalar.

Pasta Perisi dedi ki...

ellerine sağlık sunum harika... tadında sorun yaşamışsın. uamrım tebrubeli bayanlar bir kaç fikir verecektir..

Bir Dilim Düş dedi ki...

Çoook şık bir sunum olmuş canım ellerine sağlık!!!

Sevgiler,
Evren

ipek dedi ki...

Çok güzel bir sunum, portakallar çok güzel duruyor, ellerine sağlık

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

cOK ŞIK BIR SUNUM OLMUŞ ELLERINE SAGLIK.sevgıler.

TAZE NANE dedi ki...

GERÇEK DOSTLARIN KALPLERİ ARASINDA GÖZLE GÖRÜLMEYEN İPLER OLURMUŞ,
İNSANLAR UZAKLAŞTIKÇA İPLER GERİLİR AMA ASLA KOPMAZMIŞ...

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ÇOK NEFİS GÖRÜNÜYOR

nil-nennenmutfakta dedi ki...

merhabalar tatlı nefis görünüyor ellerine sağlık pelteye gelince tadındaki acılık nişastanın paketi hava almış olabilir.

sibel dedi ki...

teşekkür ederim,evt izmir çok güzel ayrılmak baya bir zor olacak ama tekrar geleceğiz inşallah
seninde ellerine sağlık muhallebileri çok severim,
kolay gelsin
sevgilerimle
sibel.

bahar dedi ki...

Canım etkinlikle ilgili mail attım sana ama ulaşmadı galiba. Katılımcı arkadaşların bilgilerini doğrulamaları için mail atıyorum. Sen de bana en kısa zamanda onay mesajı atarsan sevinirim, sevgiler.

harosa dedi ki...

merhaba canım güzel bir tatil geçirmeni dilerim bu arada harika olmuş ellerine sağlık sevgiler