30 Haziran 2008 Pazartesi

Karnıyarık

Havalar iyice ısındı artık, resmen eriyoruz.Normalde çok içmem ama 3 litre içsem de az geliyor.Aslında bu havalarda ziyaretçilerime soğuk bir şeyler ikram etmek isterdim ama, misafir umduğunu değil bulduğunu yermiş.Serinleten tarifler bir daha ki sefere nişallah.

Malzemeler:
8 tane kemer patlıcan ( boyu en fazla 1 karış kadar olucak)
8 tane dolmalık biber
8 tane sivri biber
1,5 kilo domates

İç malzemesi:
Yarım kilo orta yağlı kıyma
4 orta boy soğan
1 yeşil biber
4 kaşık kadar rendelenmiş domates
1 demet maydanoz

Yapılışı:
Patlıcanları alacalı soyup kızarttım
Dolmalık biberlerin tohumlarını çıkarttığım dolmalık ve sivri biberleri de kızarttım.
Domatesleri rondodan geçirip bir tencereye aldım, yarım çay bardağı sıvı yağ ve yeterince tuz ilave edip 5 dakika pişirdim.
Kıymayı tencereye alıp kavurdum
Yemeklik doğradığım soğan ve yeşil biberi ilave ettim.
Soğan solunca rendelenmiş domatesi ekledim.
Suyunu çekince maydanozu da ilave edip ocaktan aldım.
Fırın tepsisine pişirdiğim domatesi yaydım.
Kızarttığım patlıcan ve dolmalık biberleri tepsiye dizdim ( 2 tepsi gerekiyor) ve kıymalı harcı içlerine doldurdum.
Yaklaşık 15 dakika kadar üzeri hafif kızarınca çıkardım, servise hzır.

AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok: