28 Mayıs 2009 Perşembe

Çilekli Kivili Dondurma (YE #45 Dondurma)


Çilek mevsimi bitmeden çilekli dondurma yapmak vardı aklımda, bu etkinlik sayesinde dondurmamı yapmış oldum.Evde yapılan hiçbir dondurma maraş dondurmasının yerini tutmasada doğal olması ve içinde ne olduğunu bilmemiz açısından güzel bir tatlı oluyor.Daha önce parfe yapmıştım ama dondurmayı ilk defa deniyorum.Bu tarifteki yoğurt dondurmanın tadını ağırlaştırıyor bende bir dahaki sefere yoğurtsuz denemek istiyorum.Dondurma etkinliğine ev sahibeliği yapan yasemine kolaylıklar diliyorum.













Ben tarifte ufak tefek değişikler yaptım.Şekeri de az geldi, bir dahaki sefere yarım bardak kadar arttırmayı düşünüyorum.
Orjinal tarif için burayı bakabilirsiniz.

Malzemeler:

  • Yarım kilo kadar çilek
  • 3 kivi
  • 1 kutu krema (200 ml)
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • Kürdanın ucuyla kırmızı gıda boyası (isteğe bağlı)

Yapılışı:

  • Kivinin kabuklarını soyup çilekle birlikte doğrayıcıda püre haline getirdim.
  • Şekeride ekleyip eriyene kadar karıştırdım.(şekeri ekledikten sonra sos olarak kullanmak için bir miktar ayırdım)
  • Kremayı ve yoğurdu aynı kapta mikserle çırptım.
  • Çilekli karışıma ilave edip yavaş yavaş karıştırdım.
  • Genişçe bir kabın içine boşaltıp dondurucuya koydum.
  • 45 dakikada bir (4-5 defa) karıştırdım.
  • 5-6 saat dondurucuda bekledikten sonra dondurmamız hazır.

14 yorum:

Unknown dedi ki...

anladıgım kadarıyla bu bir dondurma tarifi.yazın en güzel tarifi.

Pembe Tatlar dedi ki...

Offf pembe pembe çok nefis gözüküyor sunumunda çok şık olmuş canım ellerine sağlık:)

mutfaktelaşı dedi ki...

teşekkür ederim eylemcim, sıcak havalarda soğuk tatlılar iyi giyor.

---------
teşekkür ederim pembe tatlar, bloğunun adı gibi pembiş pembiş oldu dondurmam.

Sevil Şahin dedi ki...

CANIM BENİM BENCE GAYET HOŞ OLMUŞ ELLERİNE SAGLIKKK
SEVGİLER

dogada.blogspot.ru dedi ki...

TAM MEVSİME GÖRE DONDURMASIZ BİR YAZ DÜŞÜNEMİYORUM RENKLER SÜPER ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER

harosa dedi ki...

enfes görünüyor canım ellerine sağlık

e.esma.albayrak dedi ki...

bu tarif için tüm samimi dileklerimle çook teşekkür ederim çileğe hayran biri olarak mutlaka denenecekk!...

Zehra Gürgen dedi ki...

Çilek herşeye ne kadar güzel yakışıyor.
Ellerine sağlık canım.Sevgiler

keskinli dedi ki...

hem dogal hem saglikli
cocuklarda bayilir ellerine saglik
canim sevgiler iyi haftalar

Saliha dedi ki...

enfes bor goruntu ellerıne saglık..

sevgıler

Tarif Bahçesi dedi ki...

Merhaba dondurma süper olmuş, ne güzelde giderdi şimdi serin serin. Ellerine sağlık arkadaşım, sevgiler Nesrin

Lezzet Gemisi dedi ki...

Merhabalar.. Ziyaret ve mesajlarıyla hep yanımda olduğunu hissettiren vefakar dostuma kocaman teşekkürlerimle.... Sevgiler....

Melek* dedi ki...

dondurmayı hiç evde yapmak nasip olmadı ama eminim güzel düşürmüşündür ellerine sağlık hayırlı cumalar

gelincik dedi ki...

ımm hem görüntüsü hem rengi harika görünüyor sunumda çok şık ellerine sağlık sevgiler