1 Temmuz 2008 Salı

Çikolata Kasesinde Çikolatalı Dondurma Ye # 35 Çikolata



Yazın ilk serin tarifini nihayet ekleyebildim.Ye# çikolata etkinliği vesilesiyle ilk dondurma denememi gerçekleştirdim.Sevdamavisine etkinlikte kılaylıklar diliyorum.Bir dahaki sefere sahleple yapılan tarifi denemek istiyorum.Tadı fena değil ama, maraş dondurmasının yerini hiç biri tutmuyor galiba.Çikolata tarifini burçinindenemelerinden , dondurma tarifini pastacıdan aldım.

Malzemeler: (Çikolata kafesi için)
Ne kadar kullandığımı bilmiyorum ama tahmini 200 gr. eritmelik beyaz çikolata işimizi görür sanırım.
Bir miktar saran (streç film)
Minik tart kalıbı veya küçük kase
Sıkma torbası
Yapılışı: (Çikolata kafesi için)
Çikolatayı benmari usulü erittim.
Minik tart kalıbının üzerini saranla kapladım.
Eritip hafif ılıttığım çikolatayı sıkma torbasına (ben ucuna minik bir
delik açtığım poşeti kullandım) doldurdum.

Tart kalıbının üzerine gelişi güzel sıktım.Mutfağım çok sıcak olduğu için
donana kadar buzdolabın da beklettim.
Malzemeler: ( Dondurma için)
  • 300 ml. süt krema ( 1,5 adet küçük kutu )
    2 çorba kaşığı süt
    50 gr. pudra şekeri
    1 paket vanilya
    125 gr. bitter çikolata
    Ayrıca 2 çorba kaşığı süt krema
Yapılışı: ( Dondurma)
300 ml. süt kreması ve 2 çorba kaşığı sütü çırptım.
2-3 dakika sonra şeker ve vanilyayı da ekledim, kremamsı bir hal alana kadar çırptım.
Sonra kapaklı bir kaba döküp buzdolabında yarım saat kadar dinlendirdim.
125 gr. çikolata ve 2 kaşık süt kremasını benmari usulü erittim, ara ara karıştırarak ılıttım.
Dolaptaki karışıma ekledim ve dondurucuda 1 gece beklettim.
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok: