17 Ocak 2008 Perşembe

Gül Böreği


Bu tarifim çok pratik ve bir o kadar da güzel.Ben 6 yufkadan yaptım ve bir bölümünü dondurucuya koydum isterseniz malzemeyi yarıya indirebilirsiniz.
Malzemeler:
6 yufka

1 çay bardağı sıvı yağ (yufkaya sürmek için)
İç malzemesi:

750 gr. beyaz peynir

Yarım demet maydanoz

Üzeri için.

2 yumurta sarısı

Çörek otu

Yapılışı:

Yufkaları dörde kesiyoruz.İç malzemeden uç kısmına koyup, 1 tatlı kaşığı da yağ sürüp rulo yapıyor ve gül şekli veriyoruz.Gül şeklinin bozulmaması için kürdan saplıyoruz.Tüm yufkalar bitince bir kaba dizip üzerini örtecek kadar suyla dolduruyoruz.1 saat sonra suyun içinden sıkarak çıkarıp yumurtasını ve çörek otunu sürdükten sonra pişiriyoruz.






2 yorum:

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM

SEVGİYLE KAL

Fulya dedi ki...

Eline sağlık.Duyduğuma göre sende anteliymişsin.linkini ekliyorum.SBloguna sık sık geleceğim.